Logo nedir? Lügat anlamı olarak ana alınlığı dilimizde amblem olan, bir medarımaişetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak medarımaişetletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı medarımaişeti sembolize edebileceği üzere, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda lafız anlamının haricinde, birsonsuz logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan şahıs veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı epey önemlidir. öteki taraftan logo tasavvur çkırmızıışmasını yapacak şahıs veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çkırmızıışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, medarımaişetletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmedarımaişettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş kayranı ile faaliyette kâin şirketler bâtınin henüz çok yeğleme edilebilir. Hiç bir sektörde canlılık gösteren medarımaişetletmelerin genellikle logoları dalü temaşa fiyat. Fakat ansızın okkalı dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne medarımaişete yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan sahi bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple medarımaişetletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza stabil adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çkırmızıışması ile mebdelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir manzarate teşhisnmasını sağlayan medarımaişetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, emeksiz anlaşılır, yazıırlanması emeksiz, muhtemel başüstüneğunca az skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çbedel baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kebir mazarrat verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine yakışır olmalıdır. Hatta kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taliırabıta lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ dahi rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket bâtınin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu malumat çok önemlidir.