SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mefhum. Ancak bu iki mefhum konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri sinein nazik olan bu iki mefhum, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman henüz harishava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein yapılan çhileışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı emeklemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da olabildiğince önemlidir. Ayrıca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM belirli bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek sinein yapılan çhileışmalardır. Gelin, bu hakkındalaştırmayı bir zaman henüz harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO sinein en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi sinein yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir öbür önemli nüans da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları olduğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu vaziyet farklıdır. SEO çhileışmaları henüz natürel icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir gidiş geliş sıkıntısızışı katkısızlar.
Bu iki mefhum, sineerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çhileışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise erek henüz ticari olduğu sinein sineerikler SEO çhileışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mefhum arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz oflaz evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.