Kişinin yaneşeliığı cemiyet ortamında değeri olan , yetenek, gidiş ve öbür davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyöneten.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara için insanların davranışlarında belli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki yaşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değkonume meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanılamamı gestaltlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin amaçlarına mütenasip ) değkonume meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma için;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde değkonutirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değkonume kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç bel kemiği öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim amaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı eksiksiz kültürler muhtevain tıpkıdır. Yalnızçların içinde ne olduğu ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre için değkonuebilir, lakin sürecin doğbeyı değkonumez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birgani filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna dair farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen standart tanılamamı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış değkonuikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın ortamında eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değkonuikliği” ve “süreç” kadar kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.
Eğitim, âdem muhtevain dirim boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere mütenasip olabileceği kadar istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin konuletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kadar vürutigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim bilimi merkezleri kadar mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi yetişmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belli bir niyet ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise kendiliğinden vüruten hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir düzen olarak ele aldatmaındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç bel kemiği ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Göz; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Süreç; ekol ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, bitirme, test özları kadar mergup davranış değkonuiklikleridir.